Thursday 16 July 2020

Sabar....Redha....Syukur

Nazila Osman 19:41
Hidup akan tenang jika kau tahu tujuan kau dicipta...
Kau paksa diri kau untuk redha dengan ketentuan Allah...
Kau paksa diri kau untuk bersyukur...
Kau paksa diri kau untuk sabar...

Tak, tak ada mustahil.
Aku pun sama...banyak kekurangan diri.
Aku cakap berdasarkan pengalaman, bukan hanya omong kosong...

SABAR... REDHA... SYUKUR...

3 ni kalau kau paksa diri kau buat... Satu persatu Allah bantu kau,
Hati kau mula tenang...
Kau akan banyak menangis ingat Allah...
Jaga amal, selawat pada Nabi Muhammad SAW sebanyak mungkin,
Perkara yang kau rasa mustahil, sekelip mata Allah mudahkan...

Percayalah dengan Allah, yakinlah dengan Allah...
Tiada yang dapat bantu kau melainkan Allah...
Sebab hidup ni singkat untuk tuntut hak kita,
Belajar tunaikan hak orang lain.

Hak kita, Allah pasti tunaikan...Jika tak dapat di dunia, insyaAllah dapat di akhirat.
SENYUM....Hidup kena sentiasa senyum☺

"Terkadang, berhenti dan menyerah bagaikan pilihan terbaik...tapi aku bukan diciptakan utk kalah...aku harus bangkit lagi
Bukan jatuh ku yang penting....tapi bangkit ku..."

ALLAH tak pernah menjanjikan langit itu selalu biru, dan mentari sentiasa bersinar, tapi sesungguhnya ALLAH selalu memberi pelangi di setiap badai, senyum disetiap titisan air mata, pahala disetiap ujian, dan jawapan disetiap doa.....Subhanallah!!
TABAH ditempa oleh keperitan mujahadah, pengorbanan dan sikap yang tiada batasnya...kerana IMAN itu akan bahagia kala diuji...

Ya ALLAH..!! Mereka kata aku kuat untuk berdiri seorang diri....tapi mereka tak nampak aku melutut, terduduk dihadapan MU meminta bantuan....hanya pada MU Allahuakbar!!




No comments:

Post a Comment