Tuesday 14 July 2015

Ramadhan yang bakal pergi Syawal yang bakal menjelma...

Nazila Osman 18:51
Assalamualaikum,....Hai u all"s

Entri kali nie tentang ape ekkkk....Entri kali nie mood Jemah sedih sikit laaaa....Jemah rasa nie mungkin entri terakhir sebelum raya kut.....huhuhu sedih jugak bila terpaksa diamkan diri seketika......tapi lappy nie mesti dipulangkan pada tuan nyer.....Yusmardiana aka Cik Yus,Terima Kasih banyak pada Cik Yus sebab sudi pinjamkan lappy nie pada Jemah....tanpa Cik Yus tak de la Jemah blog....huhuhu 

Lagi 2 hari Syawal menjelma......ermmmm sebagai manusia biasa yang iman nyer senipis kulit bawang,timbul rasa seronok....ye la kannnn nama pun raya tapi jauh di sudut hati terfikir,MASIH ADAKAH AKU DI RAMADHAN TAHUN DEPAN......??Allahuakhbar.....!Tarikh mati tak de siapa yang tau.....antara rahsia Allah SWT.......ya Allah semoga Jemah bertemu lagi dengan bulan keberkatan ini.....Aamiin!

Selamat Tinggal

Sahabat2...
Kamu kata AKU mulia,
Tapi kamu perlakukan AKU biasa2 sahaja

Kamu kata AKU bulan turunnya Al Quran
Tapi mengapa kamu tidak ada waktu untuk tadarus
Malah sibuk fikirkan raya yang bakal menjelma

Kamu kata AKU bulan ibadah
Terawih sahaja ramai yang tak kerjakan
alasannya susah......letih!

Kamu kata Aku bulan keampunan
AKU tunggu doamu
Tapi kamu lebih asyik dengan gurauan
Whatsapp dan FB

Kamu kata AKU lebih baik dari 1000 bulan
AKU tunggu sujud,rukuk dan tilawah
di 10 malam terakhir
Tapi kamu lebih rela bertemankan selimut dan
tidur diulit mimpi 

Sahabat 
Sebentar lagi AKU bakal pergi
Meninggalkan kamu untuk waktu yang lama
11 bulan lagi AKU pasti kembali
Tapi AKU tak pasti apakah akan menemukan kamu lagi

Kecewa,menyesal dan menangislah sekarang
Ketika kamu masih dalam pelukan AKU
Jika ini menjadi perjumpaan terakhir kita
Yang kelak akan menjadi saksi cintamu
Pada KU....


Raya tahun nie korang beraya dimana ekk...??Jemah...??Ermm setelah ditetap kan oleh yang di pertuan mohor-mohor besar En Suami Jemah,tahun nie balik Batu Gajah....rumah MIL dulu,ape perasaan  Jemah...??Seronok...macam biasa,sebab Jemah dah anggap MIL Jemah tu macam mak Jemah sendiri....cuma biasa la,terasa jugak sikitttt sedih sebab pagi raya tu Jemah tak de dengan bonda dan ayahanda tercinta Jemah.....huhuhu sedih beb!! Tapi InsyaAlah tengah hari/petang tu Jemah dah sampai kampung untuk beraya bersama 

Pada yang selalu mengikuti blog Jemah(acah2 mcm sedang melambai tangan pada peminat di red carpet wakakakaka)Jemah mohon ribuan kemaafan pada korang andai ada entri2 Jemah yang tak berapa sesuai dengan korang....Jangan serik untuk ikut entri Jemah lagi ye....

Pada Buah Hati Pengarang Jantung,Intan Payung Jemah...En Suami Jemah,ampun kan saya kalau ada terkasar bahasa sepanjang kita bina mahligai ini,halalkan segala tindakan serta makan dan minum saya,dan terima kasuh juga sebab redha dengan apa yang saya minat.....You're the best husband ever sweetheart(ecehhh)

Buat Prince dan Princess Jemah Hafiy Iqram Uthmani dan Qaseh Amanda Sofia,mama mintak maaf  andai selama nie mama terlebih marah...semua tu untuk tujuan mendidik,mama nak anak mama jadi anak yang terbaik cukup ilmu dunia dan akhirat....InsyaAllah

Sebab Jemah tak dapat bersama bonda dan ayahanda Jemah pagi2 raya nanti....Jemah nak amik feel mood sedih,teman Jemah dengar lagu airmata Syawal dari Dato Siti Nurhaliza nie ye.....

Pada korang SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR & BATIN dari Jemah aka Nazila Osman serta suami dan anak2 Jemah Hati2 di jalan raya dan ingatlah orang tersayang....

"Sayu....hati ini makin sayup
Rindu....terkenagkan desa permai
wajah ayah bonda bermain di mata
Mengajak ku pulang ke desa
Di hari bahagia  hari raya......."

Waaaaaaaaaa...........!!!!






No comments:

Post a Comment